Geschiedenis

Op 3-3-1988 is een werkgroep opgericht door Patsy Meijer i.s.m. de Groep Religieuze Spiritualisten uit Amsterdam van de heer Piet van Ingen, met als doel een Groep Religieuze Spiritualisten Kerkrade op te richten. Deze groep hield zich bezig met seance-avonden en ontwikkelingsavonden voor leden  en openbare avonden voor belangstellenden.

De eerste openbare avond vond plaats in “t Leijenhoes te Heerlen: paraffine-werk met Do Lemette. Do Lemette en Piet van Ingen werden de eerste mentoren en kringleiders van de Kerkraadse groep. In 1992 is de officiële verenigings-akte gepasseerd bij de notaris en was de Groep Religieuze Spiritualisten Kerkrade een feit.

In de loop der tijd werden veel cursussen voor de leden georganiseerd, o.a. droomcursus, basiscursus Theosofische en Esoterische leringen, astrologie, parapsychologie, tarot, kleurentherapie, Touch for Health, mandala tekenen en sjamaanse droomreizen. Ook werden diverse gastsprekers uitgenodigd voor lezingen en workshops.

Ieder jaar is er een leden doe-dag, dan kunnen leden aan elkaar laten zien wat hen bezighoudt.  Openbare avonden worden 1 x per maand georganiseerd met steeds weer nieuwe gastsprekers en onderwerpen. Interne avonden worden 3 x per maand georganiseerd.

Omdat de naam Groep Religieuze Spiritualisten te vaak werd geassocieerd met een sekte is in maart 1998 de naam veranderd in Spirituele Vereniging Kerkrade.

Welkom

We willen namelijk graag én uw privacy én de gebruiksvriendelijkheid van onze website zoveel mogelijk garanderen.

Privacyverklaring

Spirituele Vereniging Kerkrade is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in de privacyverklaring.
De persoonsgegevens die u met ons deelt worden zorgvuldig behandeld conform de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).